Forum

Forum voor de kapper

  • paco

    paco

    Aantal forumberichten: 5 - Lid sinds: 01/06/2011 23:48

    Nieuwe klanten aantrekken .

    na 14 jaar zijn er ondertussen al een deel klanten van tussen gevallen door ouderdom en sterfgevallen . uiteraard komen er geregeld wel nieuwe bij ,maar hebben jullie goei tips om nog meer mensen naar het salon te trekken . ... zoals goede acties ,werkwijzen enz. ook tips om reclame te maken zijn welkom. bedankt en groetjes

    Bericht gepost op: 27/08/2011 16:02
  • Tattie

    Tattie

    Aantal forumberichten: 33 - Lid sinds: 28/05/2011 21:57

    Re: Nieuwe klanten aantrekken .

    Ik ben iemand die aan huis gaat en krijg dus heel veel van die klanten binnen die door ouderdom niet meer naar het salon geraken... Ik heb al gemerkt dat mond aan mond reclame de beste reclame is en blijft, daarnaast circuleert mijn nummer bij heel wat verpleging die aan huis komen en zo krijg ik veel klanten binnen...
    Maar in het geval van een salon... Ik zou gaan voor iets in de zin van breng een vriend/in mee en je krijgt iets... Attentie, korting whatever... Dan heb je ze al in je salon en is het aan jou om jezelf te bewijzen waarom ze bij jou moeten blijven komen he...

    Bericht gepost op: 02/09/2011 09:23
  • dimi123

    dimi123

    Aantal forumberichten: 7 - Lid sinds: 28/09/2011 17:47

    Re: Nieuwe klanten aantrekken .

    mijn mening begin met iets nieuws dat volop trend is zoals de haar verleningen ook bij vertegewoordigers kan je gelinkt worden zo maak je reclame zelf onder andere naam je salon promoten dat is goede kapper op blogs online dan . je ka ook je salon veruimen door een facebookpagina aan te maken eventueel flyertjes op massa evenementen en serieuze koring geven van bv 10 euro op snitten je kan ook groupon proberen maak gewoon dat je een frisse wind in het salon brengt vernieuwing per sezoen is belangrijk voor de herfst dus kleurtjes promoten mvg dimitri

    Bericht gepost op: 28/09/2011 18:13
  • jeunesse

    jeunesse

    Aantal forumberichten: 13 - Lid sinds: 05/10/2011 06:31

    Re: Nieuwe klanten aantrekken .

    Beste collega's,kappers,
    Onlangs deed ik mee met groupon,je zou denken dat je bijna gratis staat te werken,doch ik verkocht 269 vouchers en heb al zeker de helft afgewerkt.Ik heb alle "grouponklanten" een klantenfiche laten invullen mét hun emailadres en nog een kortingsbon meegegeven van 5? voor hun volgend bezoek.Indien ik nog een actie doe,mail ik dit persoonlijk naar die klanten toe, zo bouw je toch een deel van Uw klantenbestand op.Reclame maken in allerlei bladen en krantjes kost ook veel geld, met groupon heb je meteen persoonlijk contact en kan je laten zien wat je kan.Een betere reclame kan je niet maken,denk ik.Er is ook een een jongere doelgroep op af gekomen. x) Belangrijk is;zeer goed luisteren naar de nieuwe klant en niets opdringen ook al vind je hun keuze van kleur of kapsel zelf niet zo best,eens het vertrouwen gewonnen kan je iets anders en beters doen.
    Laatst heb ik tijdens een evenement een fotografe ingehuurd die foto's trok van bezoekers,die met hun toestemming meedoen aan een "voor en na" wedstrijd.
    Later zal ik van de winnaar het gezicht maken van mijn salon, op die manier kan je klanten stimuleren om ook eens een metamorfose te ondergaan, en dan natuurlijk korting geven.....Meedoen aan plaatselijke activiteiten en evenementen in Uw gemeente,Uw salon regelmatig in de kijker zetten

    Bericht gepost op: 05/10/2011 06:59
  • paco

    paco

    Aantal forumberichten: 5 - Lid sinds: 01/06/2011 23:48

    Re: Nieuwe klanten aantrekken .

    beste jeunesse ,wat was jou aktie dan op groupon en wat koste het je aan groupon zelf per voucher ?ik heb namelijk gelezen dat stel dat je een korting geeft van 30? op een kleur all in bv je 15? per voucher moet afgeven aan groupon . klopt dit ,als dat zo is en je vraagt normaal voor een kleur all in 60? en nu maar 30 ? met een groupon voucher en dan nog is 15? aan groupon moet geven dan hou je maar 15? over in totaal ? juist of niet ? groetjes

    Bericht gepost op: 06/10/2011 01:15
  • jeunesse

    jeunesse

    Aantal forumberichten: 13 - Lid sinds: 05/10/2011 06:31

    Re: Nieuwe klanten aantrekken .

    hallo Paco,
    Je overlegt eerst met de vertegenwoordiger van groupon hoe jouw deal moet zijn, je overloopt samen je prijslijst en maakt dat je de duurste prijzen neemt voor bv: Kleur+snit+brusching+conditioner+versteviger+afwerkingsprodukt let op, neem prijzen voor lang haar! Kostprijs normaal 96 euro de deal wordt dan 29 euro.Uw deal loopt 24 u online en is gegarandeerd uitverkocht!Groupon neemt vooraf afgesproken 50 procent van de verkochte vouchers voor zich.Je kan bv Uw leverancier aanspreken om uw grouponactie mee te promoten bv korting vragen op Uw aankoop van de verf.Hou er rekening mee dat de eerste dagen Uw telefoon niet stil staat, probeer per dag slechts vier grouponklanten aan te nemen zodat je Uw werk goed kan verdelen met andere klanten.Eens je ongeveer 20 vouchers hebt breng je via een onlinesysteem je vouchercodes in en enkele dagen nadien staat het geld op de rekening.Hou een apart grouponklantenbestand bij en contacteer later deze klanten terug voor een volgende actie.Je hebt in principe 6 maanden de tijd om grouponklanten af te werken,dus goed te verdelen in de planning.Overleg vooraf heel goed wat Uw limiet is binnen de capaciteit van Uw salon.Ik zelf heb 4 kaptafels en werk met één deltijdse(drie dagen) en heb de limiet op 250 vouchers gezet, uiteindelijk waren er nog 19 klanten die de deal gemist hadden, die heb ik dan ook voor die promoprijs laten komen.
    Ik moet zeggen dat ik het een leuke ervaring vind,temeer omdat je echt modebewuste klanten krijgt die wel eens iets anders willen, je kan dan ook je creativiteit botvieren!
    Ik weet niet wat je huismerk is maar ik ontdekte online een italiaans kleurmerk coverline die heel sterk aanleunt bij mijn kleurmerk maar voor slechts één derde van de inkoopprijs! Kijk maar eens op hairaction.nl,vandaag bestelt morgen geleverd!Groot kleurenpalet,ongelooflijke dekking!Moet je eens proberen,ik heb deze genomen voor de grouponpromotie,reken dan maar uit.
    Je denkt misschien dat je er te weinig aan over houd,maar het gaat tenslotte over reclame maken en dat kost altijd geld!Deze reclame is misschien beperkt maar efficient.Ik hoor dat aan grouponklanten die op restaurant geweest zijn met een voucher en dan bij mij reclame maken om daar eens absoluut te gaan eten!Je weet dat nieuwe klanten altijd reclame maken als ze bij een andere kapper zijn geweest, jouw naam is gevallen!
    Je moet in je salon niet mededelen dat je een grouponactie gaat doen, de bedoeling is om nieuwe klanten aan te trekken,he.Probeer het maar,je verliest er niks bij....
    Ik hoop dat deze uitleg voldoende is?!
    Groetjes,
    Inge

    Bericht gepost op: 06/10/2011 06:41
  • paco

    paco

    Aantal forumberichten: 5 - Lid sinds: 01/06/2011 23:48

    Re: Nieuwe klanten aantrekken .

    Dag Inge , alvast erg bedankt voor de info uiteraard , nog 1 vraagje je zegt in je antwoord dat groupon 50 % van de vouchers voor zich neemt , bedoel je dat als er bv 200 vouchers verkocht worden jij van 100 vouchers het totaal bedrag aan groupon moest betalen ? en de mensen die een voucher kopen betalen aan groupon en groupon betaald aan u dan ?
    mijn prijs voor kleur ,snit & brushing lang haar all in ligt tussen de 70 en 80 ? zonder extra kleurproduckt .
    mvg Tom

    Bericht gepost op: 07/10/2011 18:34
  • jeunesse

    jeunesse

    Aantal forumberichten: 13 - Lid sinds: 05/10/2011 06:31

    Re: Nieuwe klanten aantrekken .

    hallo Paco,
    Je kan best je prijzen aanpassen voor een kleuring op lang haar,hoor!Dan kom je toch al snel aan 90- 100 euro.
    Ik kwam aan 96 euro all in, en de mensen kochten de deal voor 29 euro, daarvan neemt groupon de helft, doch, denk ik dat je dat vooraf kan overeenkomen met de vertegenwoordiger.Waarom geen vrijblijvend gesprek? Je bent tot niets verplicht,He!
    Groetjes,
    Inge

    Bericht gepost op: 11/10/2011 07:05
  • create

    create

    Aantal forumberichten: 14 - Lid sinds: 20/11/2011 12:21

    Re: Nieuwe klanten aantrekken . @Jeunesse

    Beste,

    Heb je er al een idee van hoeveel mensen voor een 2e keer terugkomen (Groupon-klanten) -
    Met vriendelijke groet - Sandra

    Bericht gepost op: 04/12/2011 14:38

  • :)
  • :(
  • :D
  • :o
  • :p
  • :s
  • :|
  • :x
  • >:)
  • *-)
  • (a)
  • x)
Terug naar overzicht